ROC Tilburg
Menu
Zoekresultaten
Zakelijk Nederlands
Als secretaresse is een goede beheersing van de Nederlandse taal een must. Denk onder andere aan het foutloos schrijven van een brief of e-mail.
Zakelijk Engels
Het Engels wordt ook in het Nederlandse bedrijfsleven steeds vaker gebruikt. Als secretaresse is het van belang om over een goede basiskennis van de Engelse taal te beschikken.
Toetsenbordvaardigheid
Iedere functie op kantoor vereist dat je goed kunt typen. In de module Toetsenbordvaardigheid leer je snel en foutloos typen.
Telefoneren
Als telefoniste-receptioniste of (financieel) administratief medewerker, ben je op meerdere plekken binnen een bedrijf inzetbaar. Je moet dus van alle markten thuis zijn.
Tekstverwerken
Het tekstverwerkingsprogramma dat de meeste bedrijven gebruiken, is Microsoft Word. In de module Tekstverwerken leer je omgaan met de belangrijkste functies van het programma, waaronder het aanmaken, bewerken en aanpassen van tekstbestanden.
Spreadsheet
Het spreadsheetprogramma dat de meeste bedrijven gebruiken, is Microsoft Excel. In de module Spreadsheet leer je omgaan met de belangrijkste functies van het programma, waaronder het aanmaken en bewerken van rijen en kolommen en het invoeren van formules.
Rekenvaardigheid
In diverse functies binnen een bedrijf, waaronder secretaresse of (financieel) administratief medewerker, is het van belang dat je goed kunt rekenen. In de module Rekenvaardigheid leer je zowel de basis (optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen), als het maken van bedrijfsberekeningen (renteberekening, BTW berekening, opstellen van facturen).
Praktijkvaardigheden
Als telefoniste-receptioniste of (financieel) administratief medewerker, ben je op meerdere plekken binnen een bedrijf inzetbaar. Je moet dus van alle markten thuis zijn.
Notuleren
Als secretaresse sluit je regelmatig aan bij vergaderingen en overleggen om het gesprek vast te leggen. In de module Notuleren leer je een agenda opstellen, aantekeningen maken tijdens de vergadering en het uitwerken en verzenden van de notulen na afloop van de vergadering.
Klantcontacten
De module is gericht op het op de juiste wijze omgaan met de klant, zowel mondeling als schriftelijk. Er is onder meer aandacht voor zakelijk correspondentie, het voeren van verkoopgesprekken en relatiebeheer.
Kantoorpraktijk
Als secretaresse heb je een veelzijdige baan. Je moet dus van alle markten thuis zijn. In de module Kantoorpraktijk komende de diverse werkzaamheden aan de orde, zoals de ontvangst van bezoekers, het telefonisch te woord staan van klanten en social media.
Computerboekhouden
Wanneer je als financieel-administratief medewerker aan de slag wil, is het van belang om kennis te hebben van de basisprincipes van het boekhouden. In de module Computerboekhouden leer je hoe je financiële mutaties verwerkt op de computer.
Commerciële Administratie

In de module Commerciële Administratie leer je om zo efficiënt en praktisch mogelijk een commerciële administratie te voeren. Je administreert in- en verkooporders en plaatst bestellingen.
Boekhouden
Wanneer je als financieel-administratief medewerker aan de slag wil, is het van belang om kennis te hebben van de basisprincipes van het boekhouden. In de module leer je hoe je correct de financiële feiten van het bedrijf vastlegt.

Management Assistent(e) LSSO®
De cursus Management Assistent(e) is compact en je kan de cursus als complete opleiding of als bijscholing gebruiken. Je krijgt aantal interessante en relevante onderwerpen in modulevorm aangeboden.
Commercieel Administratief Medewerker LSSO®
Een commercieel administratief medewerker is vooral actief op het terrein van praktische administratieve vaardigheden op het commerciële vlak. Je bent zeer veelzijdig inzetbaar.
Kostencalculatie
Hoe staat het bedrijfsresultaat ervoor? Wat is de kostprijs en hoe verhoudt zich dit tot de verkoopprijs? Met het Associatiecertificaat Kostencalculatie niveau 4 op zak, geef je moeiteloos antwoord op deze vraag.
Financiering
Je kunt berekeningen maken voor de periodeafsluiting en kengetallen berekenen. Door de focus op de theorie kun je in de praktijk altijd op je kennis terugvallen en met vertrouwen solliciteren op je favoriete baan.
Bedrijfsadministratie
Een flinke stap in de richting van het zelfstandig kunnen voeren van een boekhouding. Met het certificaat Bedrijfsadministratie niveau 4 ben je in staat berekeningen te maken voor de financiële administratie van een handels- of dienstverlenende onderneming.
Financieel Assistent
Wil je in een kleine organisatie zelfstandig de boekhouding voeren? Of voor de bedrijfsleiding belangrijke overzichten samenstellen? Haal dan het diploma ‘Financieel Assistent’, een logische opstap voor een glanzende loopbaan in de administratieve sector!